2012. március 7., szerda

Lóanatómia Petra módra

Viszonylag kevés könyvet hoztunk magunkkal költözéskor és még kevesebb szakmai témájút, hiszen az orvostudomány olyan gyorsan fejlődik, hogy mire kiadnak egy könyvet, már elavult :)
Kivétel az anatómia, ami azért viszonylag állandó, legalábbis ami a tájanatómiát illeti. (Na meg olyan drága volt "A" Sobotta, hogy sajnáltam volna kidobni vagy fillérekért beadni egy antikváriumba :-))
Szóval ez a könyv elérhető magasságban van a gyerekek számára is és előszeretettel lapozgatják. Már tudják, hogy sárgával jelölik az idegeket, kékkel a vénákat, pirosak az artériák (és hogy mi a különbség a kettő között :-) ) És persze kérdezgetnek is, hogy mi micsoda.
Petra nagy lórajongó, de mivel állatorvosit senki nem végzett a családból hát nem tudtam lóanatómia könyvvel előrukkolni. Sebaj, készített egyet magának :)

Szerintem tök jó lett, semmi segítséget nem kapott hozzá, egyszerűen csak jött és megmutatta :)
A szobájában a szekrény ajtajára van feltéve már egy ideje, csak most jutottam el odáig, hogy fotózzam és fel tudjam tenni.

A csontok: 
(a nyaki szakaszon van némi spondylolisthesise, de azért tök jól megrajzolta a csigolyákat, a koponya varratait, a medencét, bordákat, a csontokat ahogy ízületekben találkoznak...)



És a belső szervek:
(az értelmezésben segített kicsit mert én a tüdőkről spec. azt hittem, hogy az a nyereg, de elég furcsán nézett rám és elmagyarázta, hogy a nyereg nem a ló része, azt csak felteszik rá.  Ja. :-) )


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése